A series of posters to create awareness about acquired brain injury (ABI).
After speaking to multiple people with a brain injury, it became clear that they have to deal with a lot of prejudice and biases. These people want to be seen for who they are, and not just for their ABI
This campaign serves to help spread awareness about the biases people with an ABI deal with on a daily bases. At first you only see the words that are used against people with a brain injury, but when you look at the posters through a colored filter, the biases disappear and all that remains is the person underneath.
---
Een reeks posters om bewustzijn te creëren over niet-aangeboren hersenletsel (NAH).
Na gesprekken met meerdere mensen met hersenletsel werd duidelijk dat zij te maken hebben met veel bevooroordeelde opvattingen. Deze mensen willen gezien worden om wie ze zijn, en niet alleen om hun NAH.
Deze campagne heeft tot doel bewustzijn te verspreiden over de vooroordelen waarmee mensen met NAH dagelijks te maken krijgen. In eerste instantie zie je alleen de vooroordelen, maar wanneer je naar de posters kijkt door een kleurfilter, verdwijnen de vooroordelen en blijft alleen de persoon eronder over.







